Günün Haberleri   |   Giriş sayfam yap   |   Favorilere ekle   |   Künye   |   İletişim   |   Sitene haber ekle


 
DOLAR
47,8784
EURO
55,4429
IMKB
14.172,260
ALTIN
6.737,192
 
Hava Durumu ANKARA
16 / 27 C°
Değiştir
 
     
 
Medya Spot Google
 
 
 Ana Sayfa  Gündem   Ekonomi   Dünya   Yaşam   Medya   Spor   Teknoloji   Magazin   Polis Adliye 
 
Domates Karaciğer Dostu Çıktı
Domates Karaciğer Dostu Çıktı
 
Yapılan bir araştırma domates tüketmenin faydalarını gözler önüne serdi.
 
16.8.2026 - 09:05

İtalya'da yapılan bir araştırma her gün domates yemenin ölümcül karaciğer hastalığına karşı korunmaya yardımcı olduğunu ortaya çıkardı.

İtalya'daki Ulusal Gastroenteroloji Enstitüsü'nden araştırmacılar düzenli domates tüketiminin karaciğer yağlanmasını engellediğini duyurdu.

Bazı kişilerde iltihaplanmaya ve şiddetli vakalarda karaciğer yetmezliğine kadar ilerleyebilen karaciğer yağlanmasıyla ilgili araştırmada bilim insanları karaciğer yağlanması olan ve vücut kitle indeksi 30 veya altında olan 79 yetişkini rastgele iki gruba ayırdı.

Bir grup, altı hafta boyunca her gün 200 gr çiğ domates (yaklaşık bir büyük domates) ve 50 gr domates sosu yedi. Diğer grup ise domatessiz bir diyet uyguladı.

Altı hafta sonra, araştırmacılar özel bir tarama cihazı kullanarak karaciğer yağını ölçtüler.

KARACİĞER YAĞLANMASI YÜZDE 11 AZALDI
Nutrients dergisinde yayınlanan ve İtalyan Sağlık Bakanlığı tarafından finanse edilen çalışma, her iki grubun da altı hafta sonra daha az karaciğer yağına sahip olduğunu, ancak domates yiyenlerde azalmanın daha fazla olduğunu buldu.

Deney grubunda karaciğer yağlanması, altı hafta içinde başlangıç ??değerine göre yaklaşık %11 oranında azalırken, kontrol grubunda bu oran yaklaşık %6 idi.

Ancak domates tüketimi, karaciğer sertliği, fibroz skorları, karaciğer enzimleri, kolesterol, kan şekeri veya vücut kompozisyonunda anlamlı bir iyileşme sağlamadı.

Araştırmacılar, karaciğer yağlanmasındaki azalmanın tam olarak neden kaynaklandığını bilmiyorlar, ancak domateslerin iltihap önleyici olarak kabul edilen besin maddeleri içerdiğini ve bunun da azalmaya katkıda bulunmuş olabileceğini düşünüyorlar



Arkadaşına Gönder   Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
  Toplam yorum 0   Onay bekleyen 0  


Yorumunuz editörlerimiz tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

  Bu kategorideki diğer haberler


Üniversite Harçlarına Zam Geldi!

Reha Muhtar'ın Mirasçıları Belli Oldu

Dünyanın En İyi Balı Türkiye’de!
»  Anakara'da Toplu Taşımaya Zam!
»   15 İl İçin Sarı Kodlu Uyarı
»  Ankara'da Sahte Deterjan Operasyonu
»  150 Yılın En Güçlü El Nino'su Kapıda!
»   Cami Önünde Cinayet!
»  'Vize' Şebekesine Operasyon
»  Şarkıcı Deniz Seki Evinde Düştü
»  Araç Sahiplerine Soğuk Duş!
»  KKTC'de Açık Alanda Çalışma Yasağı
»  Niğde'de Kanlı Gece!
»  LGS Tercih Sonuçları Açıklandı!
»  Trafik Cezasında Görüntü Şartı!
»  Meteor Yağmuru İçin Heyecanlı Bekleyiş
»  CarrefourSA'dan Alkol Kararı
»  Taşınma maliyeti 250 Bin lirayı Aştı
»  Pasaport Başvurularında Yeni Dönem
»  BM'den Küresel El Nino Uyarısı
»  0850'li Numaralara Operasyon
»  Cem Küçük Gözaltına Alındı
»  Masterchef Eren Evinde Ölü Bulundu
»  Cam Balkonlar Tek Tek Sökülecek
 
  ÇOK OKUNANLAR
  YAZARLAR

 
EMİN VAROL
 
GAZETECI ACI SOYLER !

 
Ercan Deva
 
Hatalar Zinciri ve Ortak Akıl

 
MURAT ŞAHİN
 
Matematik Ucuzlugu

 
Cahit Saraçoğlu
 
100 Milyar Liralık Destek Alacaklar
  ÇOK YORUMLANANLAR
  ANKET
Cumhurbaşkanlığı Seçimerinde Kim Kazanır?
Recep Tayyip Erdoğan
Kemal Kılıçdaroğlu
Muharrem İnce
Diğer
 Sonuçları göster   
 
 
RSS

Add to Google
Medya Spot'ta yayınlanan her türlü yazı ve haber kaynak belirtilmeden kullanılamaz.  Sayfalarımızda kaynak belirtilerek yayınlanan haberler ilgili kaynağa aittir ve bu haberlerin kopyalanması durumunda, tüm sorumluluk kopyalayan kişi / kuruma ait olacaktır. Başka kaynak veya gazeteden alıntı yazarlar ve site yazarlarına ait yazılardan dolayı Medya Spot sorumlu tutulamaz.